Veelgestelde vragen

Hoe zit het precies met....

...met het aanvragen van een offerte?
Daarvoor kunt u het offerteaanvraagformulier invullen. Vraag direct een offerte aan.
...banden?
De juiste autobanden dragen bij aan uw veiligheid, rijcomfort én besparing op brandstof.
Hoe zit het met zomer- en winterbanden, en wanneer zijn winterbanden verplicht in het buitenland?

Zomerbanden
Bij een temperatuur boven de 7°C zijn zomerbanden het meest efficiënt. Zomerbanden kunt u laten vervangen als het profiel minder bedraagt dan 2 mm. Maak daarvoor een afspraak bij uw autodealer of Euromaster via 088-0065600.

Winterbanden
Beneden de 7°C presteren winterbanden aantoonbaar beter dan zomerbanden. Is ons speciale Winterbanden-programma specifiek opgenomen in uw leasecontract en wilt u winterbanden op uw auto? Neem dan contact op met uw wagenparkbeheerder, óf maak zelf een afspraak bij Euromaster via 088-0065600 of online afspraak maken.

...een buitenlandverklaring?

Deze kunt u aanvragen via de site van DutchLease. Direct een buitenland verklaring aanvragen.

...alarmcentrale?
Bij noodgevallen kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week het telefoonnummer van onze BerijdersDesk bellen (033) 454 95 50. Tijdens kantooruren wordt u door onze BerijdersDesk direct verder geholpen. Buiten kantooruren wordt u doorgeschakeld naar de DutchLease Alarmcentrale.
...de APK?
Voor benzine en/of elektromotor moet de eerste APK na 4 jaar (voor vervaldatum APK) worden uitgevoerd, daarna twee keer na 2 jaar (voor vervaldatum APK), daarna elk jaar (voor vervaldatum APK).

Voor een auto op diesel of gas moet de Algemene Periodieke Keuring (APK) jaarlijks worden uitgevoerd wanneer uw auto drie jaar of ouder is (voor vervaldatum APK).

U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig laten keuren van uw auto. De datum van uitgifte van het kentekenbewijs is leidend. Vergeet niet het originele kentekenbewijs deel I mee te nemen naar de keuring. Bewaar het keuringsbewijs bij uw kentekenbewijs deel I en II. Wij raden u aan om de APK-keuring te combineren met een onderhoudsbeurt. Hierdoor bespaart u tijd en moeite.

...meer- en minder kilometers?
Elk operationeel leasecontract wordt gebaseerd op een van te voren bepaald jaarkilometrage en bijbehorende looptijd. Gedurende het leasecontract wordt periodiek gekeken of de werkelijke jaarkilometrage afwijkt van de contractueel overeengekomen jaarkilometrage. Is de afwijking meer dan 10% dan wordt er een hercalculcatie gemaakt om te voorkomen dat u als klant aan het einde van het contract te maken krijgt met een forse naheffing. Mocht de auto minder rijden, dan ontvangt u tussentijds een creditnota.

Afwijkingen onder de 10% worden aan het eind van het contract met u afgerekend.
Is er meer gereden, dan betaalt u de van te voren afgesproken meer-kilometerprijs x het aantal meer gereden kilometers (altijd in centen per kilometer uitgedrukt). Is er minder gereden, dan ontvangt de bijbehorende minder-kilometerprijs x het aantal minder gereden kilometers.
Meer hierover kunt u lezen in de algemene voorwaarden zoals die zijn opgenomen in de Mantelovereenkomst voor het operationeel leasen van auto's. Wij kunnen u die op verzoek toezenden.
...reparatie en onderhoud?

Het onderhoud van uw leaseauto vindt plaats volgens de instructies in het instructie- en onderhoudsboekje van de leverancier. U kunt bij elke officieel erkende autodealer van het merk van uw auto een afspraak maken voor onderhoud of reparatie. Meldt aan de autodealer dat u een DutchLease auto rijdt, zodat de factuur naar het juiste adres wordt verstuurd.

Heeft u kosten gemaakt en heeft u daarvoor zelf een geldbedrag moeten voorschieten, dan kunt u deze bij ons declareren via dit formulier.

...een schadevrij rijden verklaring?
Deze kunt u aanvragen via de site van DutchLease. Direct een schadevrij verklaring  aanvragen.
...een verklaring voor het aanvragen van een parkeervergunning?
Deze kunt u aanvragen via de site van DutchLease. Direct een parkeervergunning aanvragen.
...vervangend vervoer bij onderhoud, schade of diefstal?

Er kunnen de volgende opties m.b.t. vervangend vervoer opgenomen zijn in uw leasecontract:

  • Vervangend vervoer per direct
  • Vervangend vervoer na 24 uur (Indien uw leaseauto niet binnen 24-uur beschikbaar kan zijn, heeft u recht op direct vervangend vervoer).
  • Geen recht op vervangend vervoer.

Vraag aan uw wagenparkbeheerder wanneer u recht heeft op vervangend vervoer.

Ik wil... Mag dat?

...met de auto naar het buitenland...
Vanzelfsprekend is het geen probleem met uw leaseauto naar het buitenland te gaan, zolang er gelet wordt op het "dekkingsgebied" van de verzekeraar. Zie hiervoor de groene kaart. Daarop staan alle landen waar de leaseauto verzekerd is.

Bekijk hier de hulpverleningsvoorwaarden.
...mijn auto uitlenen aan een collega of familielid...
DutchLease en haar assuradeur stellen maar één eis: de bestuurder of bestuurster van de leaseauto dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs. Echter, de afspraken die er tussen werkgever en werknemer gelden, kunnen bepaalde beperkingen opleggen inzake het al dan niet mogen uitlenen van de lease-auto!

Tip: noteer de datum en kilometerstand op het moment dat u de auto uitleent en terug krijgt. Dit voorkomt bij eventuele schades of verkeersovertredingen een hoop ellende!
...mijn leaseauto na afloop van de contractperiode overnemen...
Werkgever (lessee) heeft altijd het zogenaamde "eerste recht van koop". Dat wil zeggen dat de auto na contractbeëindiging door de werkgever of berijd(st)er kan worden overgenomen. De definitieve overnameprijs wordt tussen de werkgever en DutchLease bepaald.
...tijdelijk een auto met trekhaak leasen...

Zolang de auto naar keuze beschikbaar is, kan elke relatie voor de duur van één of meerdere dagen een auto "leasen". Dit noemen we echter niet leasen maar huren omdat er van zogenaamde korte-termijn-huur sprake is.

  • Een auto met trekhaak? Geen probleem!
  • Een zespersoons MPV? Geen probleem!
  • Een Rolls Royce? Sorry!

 Veelgevraagde auto's zijn vaak al vroeg gereserveerd! Hoe eerder gebeld, hoe meer kans van slagen!

Wat te doen bij?

...diefstal?
In geval van inbraakschade en/of diefstal doet u eerst aangifte bij de plaatselijke politie. Vervolgens neemt u contact op met onze BerijdersDesk: (033) 45 49 550.
...het invullen van het schadeformulier?
Bij schade vult u het Europese Schadeformulier ter plekke zo compleet mogelijk in, samen met de tegenpartij. Bij schade met persoonlijk letsel of bij twijfel verzoeken wij u altijd een politierapport op te laten maken.
...ruitschade?
Heeft de ruit van uw leaseauto een scheur of andere beschadiging opgelopen, bijvoorbeeld door steenslag? Belt u dan met onze BerijdersDesk via telefoonnummer (033) 454 95 50. Zij zullen u vertellen bij welke door ons geselecteerde partner u de ruit kunt laten repareren. Ruitschades die bij een niet door ons geselecteerde partner worden aangeboden, bijvoorbeeld Carglass, komen niet in aanmerking voor reparatie en vergoeding. Om teleurstellingen te voorkomen raden wij u dan ook aan geen afspraken te maken anders dan via onze BerijdersDesk.
...schade in het buitenland?
Bij schade in het buitenland moet u de gegevens van de groene kaart van de tegenpartij opvragen en aangifte doen bij de politie. Ook ontvangen wij graag een bewijs van deze aangifte voor de verzekeringsmaatschappij: DutchLease BerijdersDesk, Postbus 1787, 3800 BT Amersfoort. Probeert u zoveel mogelijk de situatie vast te leggen op foto’s. Daarna meldt u de schade telefonisch bij onze BerijdersDesk op (033) 454 95 50.

Let op! Alle gegevens van de tegenpartij, inclusief een handtekening, moeten door de tegenpartij zijn ingevuld!
...schade en diefstal?
Uw auto kan via ons of rechtstreeks via de verzekeringsmaatschappij van uw werkgever zijn verzekerd. De manier van de af te handelen schade hangt hier van af:

Schade aan een door DutchLease verzekerde auto
Bij schade kunt u bellen met onze BerijdersDesk: (033) 454 95 50. Dit nummer is ook buiten kantooruren bereikbaar bij noodgevallen.

Schade aan een door uw werkgever verzekerde auto
Bij schade kunt u bellen met de hulpdienst van uw verzekeringsmaatschappij. Welke maatschappij dat is, staat vermeld op de groene kaart. Een kopie van het schade-aangifteformulier stuurt u op naar:

DutchLease BerijdersDesk
Postbus 1787
3800 BT Amersfoort
...melden van schade aan DutchLease?
U meldt de schade door het aan beide zijden volledig ingevulde schade aangifte-formulier binnen twee werkdagen naar ons op te sturen. U kunt dit formulier via de post of e-mail naar ons toesturen. DutchLease BerijdersDesk, Postbus 1787, 3800 BT Amersfoort of regres@dutchlease.nl. Daarnaast kunt u ook ons online schadeformulier voor tweezijdige schades invullen.

Als de auto niet meer kan rijden, dan neemt u telefonisch contact op met onze BerijdersDesk op (033) 454 95 50. Zij helpen u graag weer op weg.

Na binnenkomst van uw schade aangifte-formulier ontvangt u van ons een bevestiging, waarin een schadeherstelbedrijf wordt toegewezen. U kunt met deze schadehersteller een afspraak maken om de schade te laten repareren. Indien u aan de hersteller meldt dat u in een DutchLease auto rijdt, sturen zij de factuur naar ons.

Heeft u een eenzijdige schade (er is geen tegenpartij bij betrokken) en is uw lease-auto via DutchLease/VVS verzekerd (dit kunt u zien op uw groene kaart), dan kunt met ons online formulier uw schade snel en eenvoudig bij ons melden.
...vermissing/diefstal van kentekenbewijs en kentekenplaten?
Indien zowel uw kentekenbewijs als uw kentekenplaten vermist of gestolen zijn, dan doet u hiervan aangifte bij de politie. Vervolgens meldt u dit bij onze BerijdersDesk op (033) 45 49 550. Wij vragen een nieuw kentekenbewijs voor u aan. Met het nieuwe kentekenbewijs kan uw autodealer nieuwe kentekenplaten met duplicaatcode bestellen en monteren.

Let op! Alle kosten voortvloeiend uit het vervangen van kentekenbewijs en/of kentekenplaten zijn voor rekening van uw werkgever.
...vermissing/diefstal van kentekenplaten?
In geval van verlies/ diefstal van uw kentekenplaten meldt u dit telefonisch bij onze BerijdersDesk op (033) 454 95 50. Wij vragen een nieuw kentekenbewijs voor u aan. In de tussentijd kan uw autodealer witte kentekenplaten op uw auto monteren.
...vermissing/diefstal van uw kentekenbewijs?
In geval van verlies/ diefstal van uw kentekenbewijs meldt u dit bij onze BerijdersDesk op (033) 454 95 50. Wij vragen een nieuw kentekenbewijs voor u aan. Met het nieuwe kentekenbewijs kan uw autodealer nieuwe kentekenplaten met duplicaatcode bestellen en monteren.

Vraag hier uw kentekenbewijs aan.

Contact BerijdersDesk Voor al uw vragen

De BerijdersDesk is voor u op diverse manieren bereikbaar op werkdagen tussen 08:00-17:30 uur. Bellen gaat uiteraard het snelst.

Mail ons

BerijdersDesk

(033) 454 9550

Van het eerste contact tot de aflevering verliep alles vlot en professioneel. Absoluut een aanrader als u een leaseauto zoekt."

Bekijk alle beoordelingen

De mening van onze klanten:

Gemiddelde beoordeling
8,3