Schade
Hoe kan ik autoschade goed afhandelen?
Uw leaseauto kan eens schade oplopen, zowel eenzijdig als schade waarbij een tegenpartij is betrokken. DutchLease helpt u met het correct afhandelen van schadegevallen, 24 uur per dag.
Contact opnemen met de juiste partij
Uw auto kan verzekerd zijn via ons óf rechtstreeks via de verzekeringsmaatschappij van uw werkgever. Dit bepaalt de wijze waarop de schade moet worden afgehandeld.
Auto is verzekerd door DutchLease
Meld de schade door het zo compleet mogelijk invullen van het ‘papieren’ Europese Schadeformulier c.q. het schade-aangifteformulier.
Auto is verzekerd door uw werkgever
Meld de schade telefonisch aan de hulpdienst van uw verzekeringsmaatschappij. Welke maatschappij dat is, staat vermeld op de groene kaart. Een kopie van het schade-aangifteformulier stuurt u op naar de DutchLease BerijdersDesk.
Invullen van het schade-aangifteformulier
Is er sprake van tweezijdige schade? Vul dan samen met de tegenpartij ter plekke én zo compleet mogelijk het ‘papieren’ Europese Schadeformulier c.q. het schade-aangifteformulier in. Let op: bij schade met een tegenpartij, persoonlijk letsel of bij twijfel moet u ook altijd een politierapport op laten opmaken.NB: Bij inbraakschade, vernieling en/of vandalisme dient u ook het schadeformulier in te vullen, alsmede aangifte te doen bij de politie.Eenzijdige schade?
Heeft u een eenzijdige schade (er is geen tegenpartij bij betrokken) en is uw lease-auto bij de VVS verzekerd (dit kunt u zien op uw groene kaart)? Meld dan uw schade snel en eenvoudig met behulp van ons Online schadeformulier.Tweezijdige schade?
Kan uw leaseauto niet meer rijden? Neem dan direct telefonisch contact op met onze BerijdersDesk via (033) 454 95 50. Wij helpen u graag allereerst snel weer op weg.Stuur bij tweezijdige schade altijd binnen twee werkdagen het aan elke kant volledig ingevulde schade-aangifteformulier (zie ook de eerdere uitleg) naar onze BerijdersDesk. Dit kunt u doen via de post, ingescand naar regres@dutchlease.nl of via ons online formulier.
Bijzonder geval: ruitschade
In het geval van ruitschade neemt u contact op met onze BerijdersDesk. Wij maken voor u een afspraak bij een door ons geselecteerde partner. Voor ruitschade hoeft u geen schadeformulier in te vullen, behalve wanneer ruitschade ontstaan is door inbraak.
Wat gebeurt er na uw schade-aangifte?
Na binnenkomst van uw schade-aangifteformulier ontvangt u van ons een bevestiging, inclusief een toegewezen schadeherstelbedrijf. Maak met deze schadehersteller een afspraak om de schade te laten repareren. Vergeet niet te melden dat u in een DutchLease-auto rijdt; de factuur wordt dan naar ons gestuurd.Schade in het buitenland
Leg bij schade in het buitenland allereerst de schade zo goed mogelijk vast op foto's.Vraag ook de gegevens van de groene kaart van de tegenpartij op.
Doe daarnaast aangifte bij de (plaatselijke) politie. Let op: alle gegevens van de tegenpartij moeten door de tegenpartij zelf zijn ingevuld - inclusief een handtekening! Stuur het bewijs van de politie-aangifte aan onze BerijdersDesk; dit bespoedigt de correcte afhandeling door de verzekeringsmaatschappij.
Contact BerijdersDesk Voor al uw vragen
BerijdersDesk
(033) 454 9550Bekijk alle beoordelingenVan het eerste contact tot de aflevering verliep alles vlot en professioneel. Absoluut een aanrader als u een leaseauto zoekt."
De mening van onze klanten:
- Gemiddelde beoordeling
-
- 8,9