• zakelijk lease op vakantie

5 veelgestelde vragen: Op vakantie met een zakelijke leaseauto

Begin juli, dat betekent dat de vakantieperiode is aangebroken. Rijdt u in een zakelijke leaseauto, dan wilt u hier misschien wel mee op vakantie. Maar wat betekent dat voor u? Hier vindt u 5 veelgestelde vragen en antwoorden die van pas komen als u met uw zakelijke leaseauto op vakantie gaat.

1. Mag ik eigenlijk wel op vakantie naar het buitenland met een zakelijke leaseauto ?

Absoluut! Het is geen probleem als u met uw auto op vakantie wil naar het buitenland. Het enige waar u wel op moet letten is het dekkingsgebied van de verzekeraar. Als het goed is bent u in bezit van een groene kaart en hierop staan alle landen waar de leaseauto verzekerd is. Mocht u ergens over twijfelen, neem dan contact op met uw verzekeraar. Denk er ook aan om deze groene kaart mee te nemen op vakantie, bij het rijden van schade is het handig om deze bij de hand te hebben.

2. Wat is een Buitenlandverklaring en hoe krijg ik hem?

Als uw leaseauto op naam van DutchLease staat en u rijdt ermee naar het buitenland, dan heeft u een machtiging (ook wel Buitenlandverklaring) van ons nodig. Wordt u aangehouden door de politie, dan moet u kunnen aantonen dat u de auto mee mag nemen en dat deze, bijvoorbeeld, niet gestolen is. De Buitenlandverklaring is gemakkelijk aan te vragen via dit formulier. Net als de groende kaart is het ook noodzakelijk dat u de Buitenlandverklaring meeneemt op vakantie.

3. Is het mogelijk om voor de vakantieperiode tijdelijk een andere geschikte auto te leasen?

Ook dit is in principe geen probleem. Elke relatie van DutchLease kan voor de duur van een of meerdere dagen een auto "leasen". We hebben het dan over een korte-termijn-huur, en noemen het dus geen leasen maar huren. Elke auto die in voorraad is kunt u leasen, mits u er op tijd bij bent. Veelgevraagde auto's zijn vaak al vroeg gereserveerd. Wees er dus op tijd bij, dan heeft u nog ruim de keus.

4. Wat moet ik doen als ik in het buitenland met een zakelijke leaseauto schade rijd?

We hopen natuurlijk dat dit niemand overkomt, maar mocht het toch gebeuren dat u schade rijdt, dan weet u in elk geval waar u aan toe bent. Bij schade in het buitenland is de groene kaart zoals gezegd erg belangrijk. De eerste stap is natuurlijk zorgen dat u en de tegenpartij veilig zijn, daarna is het opvragen van de gegevens van de tegenpartij (die op de groene kaart staan) en aangifte doen bij de politie de tweede stap. Wij ontvangen ook graag een bewijs van deze aangifte voor de verzekeringsmaatschappij. Dit kunt u sturen naar:

DutchLease BerijdersDesk
Postbus 1787
3800 BT Amersfoort

Probeert u verder zo veel mogelijk de situatie vast te leggen op foto's. Dit kan belangrijk zijn om te zien wat er precies is gebeurd. Daarna meldt u de schade telefonisch bij de BerijdersDesk (033) 454 95 50.
Let op! Alle gegevens van de tegenpartij, inclusief een handtekening, moeten door de tegenpartij zijn ingevuld!

5. Bij welke maatschappij moet ik zijn bij schade en diefstal in het buitenland?

Hiervoor hangt het er vanaf waar uw auto is verzekerd; via DutchLease of via de verzekeringsmaatschappij van uw werkgever.

Schade aan een door DutchLease verzekerde auto
Bij schade kunt u bellen met onze BerijdersDesk: (033) 454 95 50. Dit nummer is ook buiten kantooruren bereikbaar bij noodgevallen. Zij adviseren u en ondernemen de verder te volgen stappen.

Schade aan een door uw werkgever verzekerde auto
Bij schade kunt u bellen met de hulpdienst van uw verzekeringsmaatschappij. Welke maatschappij dat is, staat vermeld op de groene kaart. Een kopie van het schade-aangifteformulier stuurt u op naar:

DutchLease BerijdersDesk
Postbus 1787
3800 BT Amersfoort

Heeft u nog andere vragen? Neem dan contact op met ons op zodat u veilig en onbezorgd op vakantie kan!

DutchLease wenst u een fijne zomervakantie, met veel rijplezier en veilige kilometers toe!